بررسی سخنان پیامبرخدا وامام صادق علیه السلام وتحلیل تاریخ امامت وویژگی های فردی آن حضرت وتاریخ سیاسی معاصرامام ،منابع این تحقیق برای دستیابی به پاسخ این چرایی است.

نقش امام جعفرصادق علیه السلام،درتاریخ تشیع،دراظهارحقانیت مذهب شیعه ودفاع ازکیان تشیع وتدوین فقه شیعه وتثبیت وپایداری وتوسعه مذهب شیعه

،بیش ازسایرامامان ععلیهم السلام بوده است .

همین نقش برجسته وبی نظیرامام جعفرصادق علیه السلام دراحیاء وگسترش مذهب شیعه ،عامل شهرت «مذهب شیعه»به«مذهب جعفری »است.مذهب شیعه ،جریان اصلی اسلام است ومنشا تشیع وحی الهی وحدیث حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم بوده است. موسس وبنیانگذار مذهب شیعه ومذهب جعفری ،پیامبراعظم آخرین پیامبرخدا شخص محمدبن عبدالله صلی الله علیه وآله وسلم است .بنابراین مذهب شیعه



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 18 / 7 / 1394برچسب:چرایی نامگذاری مذهب شیعه به مذهب جعفری ازمسائل اساسی ومهم در شیعه شناسی است,شیعهa, | 20:11 | نویسنده : علی اکبر |

بررسی سخنان پیامبرخدا وامام صادق علیه السلام وتحلیل تاریخ امامت وویژگی های فردی آن حضرت وتاریخ سیاسی معاصرامام ،منابع این تحقیق برای دستیابی به پاسخ این چرایی است.

نقش امام جعفرصادق علیه السلام،درتاریخ تشیع،دراظهارحقانیت مذهب شیعه ودفاع ازکیان تشیع وتدوین فقه شیعه وتثبیت وپایداری وتوسعه مذهب شیعه،بیش ازسایرامامان ععلیهم السلام بوده است .

همین نقش برجسته وبی نظیرامام جعفرصادق علیه السلام دراحیاء وگسترش مذهب شیعه ،عامل شهرت «مذهب شیعه»به«مذهب جعفری »است.مذهب شیعه ،جریان اصلی اسلام است ومنشا تشیع وحی الهی وحدیث حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم بوده است. موسس وبنیانگذار مذهب شیعه ومذهب جعفری ،پیامبراعظم آخرین پیامبرخدا شخص محمدبن عبدالله صلی الله علیه وآله وسلم است .بنابراین مذهب شیعه درعصررسالت درسرزمین وحی درمکه ومدینه درصدراسلام در23 سال حیات پیامبر ازبعثت تارحلت ایجادشده است .نقش فراوان وچندبعدی امام جعفرصادق علیه اسلام درتاریخ تشیع ،سبب «توهم»تاسیس مذهب شیعه جعفری توسط امام جعفرصادق علیه السلام گردیده وفرضیه غلط وانحرافی  نامگذاری مذهب شیعه درزمان امام جعفرصادق علیه السلام رادرفهرست فرضیه های نادرست درپیرامون منشا



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 18 / 7 / 1394برچسب:چرایی نامگذاری مذهب شیعه به مذهب جعفری ازمسائل اساسی ومهم در شیعه شناسی است,شیعه, | 20:5 | نویسنده : علی اکبر |

دومين فرزند برومند حضرت علي و(1) در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت فاطمه ، که درود خدا بر ايشان باد، در خانه وحي و ولايت چشم به جهان گشود.

چون خبر ولادتش به پيامبر گرامي اسلام (ص ) رسيد، به خانه حضرت علي (ع ) و فاطمه را فرمود تا کودکش را بياورد. اسما او را در پارچه اي سپيد (2) (س ) آمد و اسما پيچيد و خدمت رسول اکرم (ص ) برد، آن گرامي به گوش راست او اذان و به گوش چپ (3) او اقامه گفت . به روزهاي اول يا هفتمين روز ولادت با سعادتش ، امين وحي الهي ، جبرئيل ، فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد اي رسول خدا، اين نوزاد را به نام پسر کوچک هارون (شبير) چون علي براي تو بسان هارون (5) که به عربي (حسين ) خوانده مي شود نام بگذار. (4)براي  موسي بن عمران است ، جز آن که تو خاتم پيغمبران هستي .
و به اين ترتيب نام پرعظمت "حسين " از جانب پروردگار، براي دومين فرزند فاطمه (س ) انتخاب شد. به روز هفتم ولادتش ، فاطمه زهرا که سلام خداوند بر او باد، گوسفندي را براي  کشت ، و سر آن حضرت را تراشيد و هم وزن موي سر او (6) فرزندش به عنوان عقيقه (7) نقره صدقه داد.

 

حسين (ع ) و پيامبر (ص )
از ولادت حسين بن علي (ع ) که در سال چهارم هجرت بود تا رحلت رسول الله (ص ) که شش سال و چند ماه بعد اتفاق افتاد، مردم از اظهار محبت و لطفي که پيامبر راستين اسلام (ص ) درباره حسين (ع ) ابراز مي داشت ، به بزرگواري  و مقام شامخ پيشواي سوم آگاه شدند. سلمان فارسي مي گويد: ديدم که رسول خدا (ص ) حسين (ع ) را بر زانوي  خويش نهاده او را مي بوسيد و مي فرمود: تو بزرگوار و پسر بزرگوار و پدر بزرگواراني ، تو امام و پسر امام و پدر امامان هستي ، تو حجت خدا و پسر حجت خدا و پدر حجتهاي خدايي که نه نفرند و خاتم ايشان ، (8) قائم ايشان (امام زمان "عج ") مي باشد.

انس بن مالک روايت مي کند: وقتي از پيامبر پرسيدند کدام يک از اهل بيت خود را بيشتر دوست مي داري ، فرمود:



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 3 / 3 / 1394برچسب:زندگی نامه امام حسین (ع),امام سوم,امام حسین(ع), | 15:25 | نویسنده : علی اکبر |

.حضرت سجاد ( ع )
  2.پيام خون و شهادت
  3.امام سجاد ( ع ) در دمشق
  4.حرکت به مدينه
  5.صحيفه سجاديه
 

حضرت سجاد ( ع )
نام معصوم ششم علی ( ع ) است . وی فرزند حسين بن علی بن ابيطالب ( ع ) و ملقب به "سجاد" و "زين العابدين " مي باشد . امام سجاد در سال 38هجری در مدينه ولادت يافت . حضرت سجاد در واقعه جانگداز کربلا حضور داشت ولی به علت بيماری  و تب شديد از آن حادثه جان به سلامت برد ، زيرا جهاد از بيمار برداشته شده است و پدر بزرگوارش - با همه علاقه ای که فرزندش به شرکت در آن واقعه داشت - به او اجازه جنگ کردن نداد . مصلحت الهی اين بود که آن رشته گسيخته نشود و امام سجاد وارث آن رسالت بزرگ ، يعنی امامت و ولايت گردد . اين بيماری موقت چند روزی  بيش ادامه نيافت و پس از آن حضرت زين العابدين 35سال عمر کرد که تمام آن مدت به مبارزه و خدمت به خلق و عبادت و مناجات با حق سپری شد . سن شريف حضرت سجاد ( ع ) را در روز دهم محرم سال 61هجری که بنا به وصيت پدر و امر خدا و رسول خدا ( ص ) به امامت رسيد ، به اختلاف روايات در حدود 24 سال نوشته اند . مادر حضرت سجاد بنا بر مشهور "شهربانو" دختر يزدگرد ساسانی بوده است . آنچه در حادثه کربلا بدان نياز بود ، بهره برداری از اين قيام و حماسه بی نظير و نشر پيام شهادت حسين ( ع ) بود ، که حضرت سجاد ( ع ) در ضمن اسارت با عمه اش زينب ( ع ) آن را با شجاعت و شهامت و قدرت بی نظير در جهان آن رو فرياد کردند . فريادی که طنين آن قرنهاست باقی مانده و - برای هميشه - جاودان خواهد ماند . واقعه کربلا با همه ابعاد عظيم و بی مانندش پر از شور حماسی و وفا و صفا و ايمان خالص در عصر روز عاشورا ظاهرا به پايان آمد ، اما مأموريت حضرت سجاد ( ع ) و زينب کبری ( س ) از آن زمان آغاز شد . اهل بيت اسير را از



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 3 / 3 / 1394برچسب:امام سجاد(ع),امام چهارم,زین العابدین,زندگینامه امام سجاد(ع), | 15:20 | نویسنده : علی اکبر |

 افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند طی سالهای اخیر موجب شده است در موارد متعدد کاربران با مشکل هنگ کردن گوشی مواجه شوند.

پائین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن‌های متعدد از جمله مشکلاتی است که بسیاری از صاحبان گوشی‌های هوشمند با آن درگیرند، اما شاید با رعایت نکاتی کوچک بتوان تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد.


بنا بر اظهارات کارشناسان، در اکثر مواقع یکی از مهم ترین دلایلی که باعث کند شدن یا هنگ کردن گوشی یا تبلت‌ها می‌شود استفاده بیش از حد از حافظه داخلی آنهاست.


در حال حاضر با توجه به نرم‌افزارها و بازیهای متعدد موجود در بازار....



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 / 12 / 1393برچسب:راه های مقابله با هنگ کردن گوشی,چرا گوشی هنگ می کند,گوشی, | 11:9 | نویسنده : علی اکبر |

2soosari01

خبرنگاران طبیعت افرادی هستند که معمولا به دنبال سوژه های داغ در دل طبیعت می گردند و گاهی اوقات به چیزهایی برخورد می کنند که شاید یک بار برای همیشه رخ دهد. آن ها این فرصت را دارند تا از این رخداد جالب تصویربرداری کنند و آن را به جهانیان نشان دهند.

2soosari02

“هندی ام پی” عکسا و خبرنگار طبیعت که اهل اندونزی است تصویری جالب از یک قورباغه و سوسک گرفته است که آن ها را در هنگام بازی و کولی گرفتن از هم دیگر نشان می دهد. این تصاویر به سرعت در فضای نت پراکنده شده است.

این عکاس می گوید:” لحظه بسیار جالبی بود چرا که قورباغه با دیدن سوسک تصمیم گرفت یک سواری حسابی از او بگیرد. این قورباغه به سرعت روی کول سوسک پرید و مانند یک “کابوی” آمریکایی شروع به بازی کرد. ”

2soosari03



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 9 / 12 / 1393برچسب:قورباغه سوسک سوار,سوسک,قورباغه, | 17:12 | نویسنده : علی اکبر |

3Family01

از کودکی به ما می گویند که باید وارد اجتماع شد و با مردم صحبت کرد تا تجربه های بیشتری بدست آورد و زندگی مردمی و زیبایی داشت. همه انسان ها در دنیا سعی می کنند با هم نوعان خود ارتباط برقرار کرده و از زندگی لذت ببرند.

خانواده “آنگلو” دقیقا برعکس تمام انسان ها رفتار می کنند و 14 سال است که هیچ یک از فرزندان این خانواده از خانه 4 اتاق خوابه خود خارج نشده اند و هیچ ذهنیتی در مورد دنیای خارج از خانه ندارند.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 9 / 12 / 1393برچسب:عجیب ترین خانواده دنیا,خانواده, | 17:9 | نویسنده : علی اکبر |

8car

متخصصان صنعت خودرو معتقدند بازار خرید و فروش خودروهای نو و دست دوم امسال رونق خواهد گرفت.

با بهبود وضعیت اقتصادی در سرتاسر جهان بسیاری از افراد به تعویض یا خرید اتومبیل جدید علاقه نشان می دهند. اگر شما هم چنین قصدی دارید باید مطمئن شوید که حداکثر استفاده را از بودجه خود برای اتومبیل خواهیدکرد.

طبق آمار تحلیل گران، افراد معمولا هر 5 تا 8 سال یک بار اقدام به تعویض و خرید خودرو می کنند. امروز در خواندنی ها به برخی از توصیه ها و نکات که متخصصان خودرو هنگام خرید به آن توصیه می کنند اشاره می کنیم.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 9 / 12 / 1393برچسب:نکات طلایی برای خرید خودرو,خرید خودرو,ماشین, | 17:7 | نویسنده : علی اکبر |

9milk

این سوالی است که ممکن است برای اغلب ما پیش آمده باشد و جواب مناسبی برای آن سراغ نداریم. گاهی شیر را میل کنیم و دچار دل درد می شویم و آن را به شیر نسبت می دهیم و برعکس. امروز در خواندنی ها پاسخ این پرسش را از متخصص تغذیه مان سوال کردیم، با ما همراه باشید :

دکتر مسعود کیمیاگر،متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معتقد است :

شیر به اندازه‌ای در معده نمی‌ماند که فاسد شود. پس نباید نگران فساد آن در دستگاه گوارش‌تان باشید. در مورد نوشیدن شیر به صورت سرد، گرم یا ولرم هم انتخاب با خودتان است.

برخی افراد تحمل شیر سرد ندارند و برخی دیگر با نوشیدن شیر گرم و ولرم دچار مشکلات گوارشی مانند نفخ و دل‌پیچه می‌شوند. اگر شما با مصرف شیر سرد دچار دل‌درد یا هرنوع مشکل گوارشی دیگری نمی‌شوید، اشکالی ندارد که این عادت غذایی را ادامه دهید.موضوع دیگر درباره فاصله زمانی بین نوشیدن شیر و خوابیدن است؛ بهتر است حدود نیم ساعت فاصله بین مصرف شیر تا خواب شبانه در نظر بگیرید تا خواب راحت‌تری داشته باشید.

آخرین نکته‌ هم فاصله زمانی مناسب بین خوردن شام با نوشیدن شیر قبل از خواب است. معمولا وعده‌های اصلی غذایی مانند ناهار و شام،‌ حاوی مواد مغذی مختلفی مانند آهن و روی هستند. از آنجا که بحث تداخل بین جذب عناصر دوظرفیتی در بدن مطرح است و شیر هم منبع خوبی برای دریافت کلسیم محسوب می‌شود،‌ بهتر است حدود 1 ساعت و نیم بین خوردن شام و نوشیدن شیر قبل از خواب فاصله بیندازید تا تداخلی در جذب آهن، روی و کلسیم رخ ندهد و بتوانید از تمام این ریزمغذی‌ها بهره کافی ببرید.



تاريخ : دو شنبه 9 / 12 / 1393برچسب:شیر آخر شب,آخر شب شیر بنوشیم یا خیر؟,شیر, | 17:5 | نویسنده : علی اکبر |

10khor

نداشتن خواب خوب و کافی می‌تواند تاثیر منفی بر روابط فردی و اجتماعی، توانایی فرد برای تمرکز کردن یا حتی سلامت کلی وی داشته باشد. خروپف کردن زمانی اتفاق می‌افتد که جریان هوا مجبور است از یک مجرای هوایی باریک در پشت دهان و بینی عبور کنند. در این شرایط هوا با شدت و فشار از مجرا عبور کرده و در نتیجه نقاطی از گلو و زبان که با «نرم‌کام» برخورد دارند به ارتعاش در می‌آیند و این ارتعاش همان خروپف کردن است.

توصیه برای درمان خروپف

در صورتی که خروپف کردن با نفس نفس زدن یا مکث کوتاه در تنفس همراه باشد می‌تواند از وجود یک مشکل جدی حکایت داشته باشد و احتمالا فرد به نوع شدیدی از آپنه خواب مبتلاست. آپنه خواب روی سلامت قلب تاثیر سوء می‌گذارد.

اگر خروپف کردن دلیل پزشکی جدی نداشته باشد می‌توان با روش‌های ساده‌ای



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 9 / 12 / 1393برچسب:روش های درمان خر و پف,توصیه برای درمان خر و پف,خوابیدن به پهلو, | 17:2 | نویسنده : علی اکبر |

12foot

پا را قلب دوم انسان می خوانند، چون عضو مهمی است و هر مشکلی در آن نشان دهنده مشکل دیگری در بدن می باشد.

به طور کلی، اگر درد در هر قسمتی از بدن بروز کند، یک هشدار به حساب می آید و کف پا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در واقع درد این قسمت از پا، نشان دهنده ناخوشی و بیماری های مختلفی است.

البته در اکثر موارد این درد در اثر مشکلات عضلانی بروز می کند و مشکل خاصی در میان نیست. اما در برخی موارد، درد کف پا نشان دهنده مشکلات جدی تری است.

با ما همراه باشید تا به طور خلاصه، دلایل بروز درد در ناحیه ی کف پا را بررسی کنیم.

درد کف پا، نشانه کمبود ویتامین و مواد معدنی

درد کف پا می تواند ناشی از مسائلی مانند برخی کمبودها باشد. در اغلب موارد، 

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 9 / 12 / 1393برچسب:علت درد کف پا,سندروم تونل مچ پا, | 17:0 | نویسنده : علی اکبر |

11skin

پوستی که به هر دلیلی پس از مدتی حالت پژمردگی پیدا کرده و چهره را خسته و گرفته نشان می دهد قطعا دچار کمبود یکسری ویتامینها و به طور جدی فقدان آبرسانی و نداشتم استراحت کافی شده است.

پوست حکم جلد بدن را دارد و از بدن در برابر گرما، سرما، نور خورشید، میکروب‌ها و مواد شیمیایی حفاظت می‌کند. سکوت سنگین و حتی پرنزدن حشرات ریز در شب‌ها، آرامش را تداعی می‌کند؛ پیراهن خواب‌تان را می‌پوشید و در ملحفه‌های تمیزتان 7 تا 8 ساعتی جا خوش می‌کنید.‌ بسیاری از مردم خصوصا خانم‌ها عادت دارند قبل از خواب صورت‌شان را با محلول‌های پاک‌کننده تمیز کنند و بعد از پوشاندن پوست‌شان با لایه‌ای از مرطوب‌کننده به خواب شیرین سلام دهند.‌



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 9 / 12 / 1393برچسب:راهکارهایی برای شادابی پوست,زیبایی پوست,پوست, | 16:58 | نویسنده : علی اکبر |

 

13damtea

فکر کنید که درست مثل یک قوری روی حرارت هستید و آب بدنتان مانند چربی‌های اطراف شکم‌تان است. فرصت‌ها، مانند ظرفی هستند که روی یک حرارت ملایم قرار دارند، کار مشکلی هم انجام نمی‌دهند. آب درون داغ است ولی نمی جوشد. اگر دوست دارید این قابلمه با سوت به شما علامت دهد باید بدون ذره ای زحمتی گرما به وجود آورید.

بسیار خب، این دقیقاً همان چیزی است که با برداشتن قوری، در واقعیت رخ می‌دهد. حداقل چای، در واقع انواع خاصی از چای، می‌تواند قدرت بدن‌تان را بالا ببرد تا به همان قدر که کم کردن شعله‌ی گاز از کم به زیاد ساده و سریع است خیلی سریع و ساده چربی بسوزانید. تحقیقات جدیدی نشان می‌دهد که چای می‌تواند بدن‌تان را در سوزاندن چربی – بدون نیاز به ورزش و تمرین، یا رژیم یا نشستن در سونا- کمک کند.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 9 / 12 / 1393برچسب:چربی سوز,لاغری,چای سفید,چای زرشک,چای پوئر,چای اولونگ,چای رویبوس,خواص چای,مزایای چای, | 16:55 | نویسنده : علی اکبر |

 

14fruit

از منظر طب سنتی، قلب یکی از مهمترین اعضای بدن محسوب می‌شود که حتی در این طب، از آن به عنوان یکی از اعضای رئیس در بدن یاد شده است. عملکرد قلب، رساندن زندگی به تمام اعضای بدن است، بنابراین سلامت و تقویت آن، با سلامت اعضای دیگر بدن ارتباط دارد.

در این میان برخی از خوراکی‌ها برای تقویت قلب مؤثر هستند، در میان میوه‌ها سیب و گلابی رسیده و شیرین، به، انار، لیمو، نارنج، بالنگ، تمبرهندی و آناناس میوه‌هایی هستند که علاوه بر داشتن ویتامین و مواد مغذی، تقویت‌کننده قلب بوده و از تجمع مواد زائد و نامناسب در قلب و عروق جلوگیری می‌کنند.

همچنین بوئیدن میوه‌های خوشبو مثل سیب و به در تقویت قلب مؤثر است. از دیدگاه طب سنتی، خوردن سیب، شادی‌بخش و تقویت‌کننده قلب است به ویژه اگر با گلاب مصرف شود. مصرف سیب و آب سیب میزان LBL یا چربی مضر بدن را کاهش می‌دهد و به دنبال آن، از گرفتگی عروق پیشگیری می‌کند و ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

گلابی شیرین نیز تعدیل‌کننده خون، شادی‌آور و تقویت‌کننده قلب است، حتی مصرف روزانه گلابی میزان کلسترول خون را در افراد سیگاری کاهش می‌دهد و از بروز بیماری‌های قلبی در افرادی که دو عامل خطر مصرف سیگار و کلسترول بالا را دارند پیشگیری می‌کند. سبزی‌های مؤثر برای تقویت قلب نعناع، ریحان و گشنیز هستند که علاوه بر داشتن بوی خوش، تقویت‌کننده قلب و عروق قلبی هستند.

 


تاريخ : دو شنبه 9 / 12 / 1393برچسب:قلبتان را به راحتی تقویت کنید,تقویت قلب,قلب,ناراحتی قلبی, | 16:53 | نویسنده : علی اکبر |

1hamn

یک مرد استرالیایی ادعا می کند که قدیمی ترین همبرگر دنیا را در اختیار دارد. این همبرگر نزدیک به 20 سال پیش به صورت مخصوص درست شده است و پس از این مدت هنوز هم به ظاهر سالم و خوشمزه می آید.

“ادوارد نتز” زمانی که تنها 13 سال داشت این ساندویچ را خریداری کرده است. او می گوید در حال خرید برای مهمانی بودم که تصمیم گرفتم یک همبرگر مخصوص برای دوست تپلم خریداری کنم اما هرگز به مهمانی نیامد و ساندویچش برای همیشه باقی ماند.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 9 / 12 / 1393برچسب:قدیمی ترین همبرگر دنیا,همبرگر, | 16:52 | نویسنده : علی اکبر |

5sport

هر فرد دارای چرخه زیستی متفاوتی است که بر عملکرد فیزیکی او اثر می‌گذارد. آیا شما با چرخه خود آشنا هستید؟

برای “عادات عجیب و غریب” انسانی، توضیحات علمی وجود دارند. عاداتی مانند بیرون پریدن از تخت هنگام طلوع خورشید و یا بیدار ماندن تا اولین ساعات بامداد و…
وقتی به ورزش می‌رسیم، این عادات ممکن است اهمیت بیشتری پیدا کنند چون این رفتارها می‌توانند بر عملکرد ما تاثیر بگذارند. ساعت زیستی بدن یکی از عوامل تعیین‌کننده در تنظیم فعالیت هورمون‌های بدن، دمای بدن و ضربان قلب است. مجموعه این عوامل بر این که فرد در طول روز چقدر هوشیار و چقدر خواب آلود است تاثیر می‌گذارد.

دبیرکل فدراسیون بهداشت ورزشی اسپانیا نقل می‌کند که میان نور، فصل و شخصیت هر فرد رابطه وجود دارد. مطالعات متعددی انجام شده که نشان می‌دهد ورزش صبحگاهی بهتر از ورزش عصرگاهی است. اما در مقابل مطالعات بسیاری هم وجود دارند که عکس این قضیه را نشان می‌دهد.

 

 


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 9 / 12 / 1393برچسب:بهترین زمان ورزش کردن,ورزش, | 16:49 | نویسنده : علی اکبر |

 

7beh

حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد با اشاره به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) اظهار داشت: در این حدیث کلید و رمز موفقیت انسان برای رسیدن به قرب الی الله ذکر شده که هر کس آن را به کار ببندد طبق قول حضرات معصومین(علیهم السلام) اهل بهشت خواهد بود.

این کارشناس مسائل دینی و تربیتی با اشاره به حدیث «اِنَّ لاَِهْلِ الْجَنَّهِ اَرْبَعُ عَلاماتٍ، وَجْهٌ مُنْبَسِطٌ، وَ لِسانٌ لَطیفٌ وَ قَلْبٌ رَحیمٌ وَ یَدٌ مُعْطِیَهٌ» افزود: امام صادق(علیه السلام) در این حدیث نورانی مهمترین ویژگی های اهل بهشت را به چهار دسته تقسیم کرده که نخستین نشانه روی گشاده و دومین آن ‌ها گفتار زیباست.

حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد: روی گشاده توسط اهل بیت(علیهم السلام) بسیار توصیه شده است و همه باید با گشاده رویی با یکدیگر مراوده کنند بطوریکه حضرت زهرا (علیها السلام) فرمودند: لبخند و تبسم مومن حسنه و ثواب است.

وی با اشاره به گفتار نیک و زیبا به عنوان دومین صفت اهل بهشت، افزود: در روایات آمده که غسال حق ندارد عیوب اموات را انتقال دهد و تا این حد باید اسرار مؤمنین مخفی بماند.

حجت الاسلام فرحزداد با بیان آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا»(احزاب/70) بیان داشت:پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) که منشاء علم الهی و برگزیده خداوند بودند این آیه را همیشه در منابر خود قرائت می کردند تا علاوه بر دعوت بر تقوا از مردم بخواهند که به نیکی سخن و در گفتار خود حق بگویند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که این روزها با استفاده از پیامک ‌ها و دیگر ابزارها، سخنان مختلفی پشت سر افراد گفته می‌شود، تصریح کرد: از امام صادق(علیه السلام) نیز نقل شده است که اگر کسی سخنی را نقل کند تا به مؤمنی صدمه بزند، خداوند آن فرد را از ولایت خویش خارج می‌کند و از نظر خدا می‌افتد.

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به گناه حسد، خاطرنشان کرد: حسادت در اکثر انسان‌ها هست و تنها در کسی نیست که وقتی رقیبش به موفقیتی دست یافت، خوشحال شود. کنترل زبان بسیار مهم است و بیشتر گناه‌ ها از طریق زبان است.صدمات بدنی قابل درمان است اما زخم زبان، قابل درمان نیست.

وی افزود: دومین علامت اهل بهشت بر این اساس گفتار خوب است و سومین علامت اهل بهشت، قلب مهربان است و در حدیث آمده است که خداوند پدر یا مادری که به فرزندشان بسیار محبت می ورزند را به بهشت می برد، بنابراین محبت به زیردستان بسیار توصیه شده است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: سومین علامت اهل بهشت مهرورزی و قلب مهربان است و در بین افراد، محبت ورزیدن به دیگران به ویژه مدیران بر زیرمجموعه و کارمندان، نشانه قلب مهربان است. برخی از مدیران طوری عمل می‌کنند که وقتی از جایی می‌روند، زیر مجموعه آن ‌ها ناراحت و گاهی گریان می‌شوند.

حجت الاسلام فرحزاد چهارمین علامت اهل بهشت را، سخاوت و انفاق دائم دانست و اظهار داشت: سخاوت و انفاق از ویزگی های اهل بهشت است و بسیار در اسلام توصیه شده است و ای بسا کافر که به خاطر انفاق دائم و سخاوتمندی، مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرد.

وی افزود: کسی که کار مؤمنی را راه بیاندازد، خداوند کارهای او را راه می‌اندازد و حوائج وی را برطرف می کند و چه خوب که همه چنین رویه ای داشته و در عین حال به نقل احادیث نیز اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

 


تاريخ : دو شنبه 9 / 12 / 1393برچسب:خصائص اهل بهشت, | 16:46 | نویسنده : علی اکبر |

4work01

از صبح متنفرید؛ از اینکه مجبورید به زور از رختخواب بیرون بیایید و با نارضایتی و اضطراب، کار روزانه را آغاز کنید. احتمالاً در لحظات خواب و بیداری صبح سؤال‌های فلسفی نیز از خود می‌پرسید: «چرا ساعت کاری از صبح شروع میشه؟»، «میشه با ده سال سابقه خودم رو بازنشسته کنم؟»، «چرا باید برای کار کردن از رختخواب بیرون اومد؟»

این سؤال‌هایی که هر روز ذهن شما را مشغول می‌کند و شب فراموش می‌شود در نهایت بی‌پاسخ خواهد ماند و شما با چشم‌های پف‌کرده کار روزانه را آغاز خواهید کرد. تنفر شما از صبح زود بیدارشدن چندان در اصل این مسأله که استفاده از ساعات نخستین صبح کلید موفقیت شماست، تأثیری نخواهد داشت.

اینکه افرادی مانند «مارگارت تاچر»، «فرانک لویدرایت» و «رابرت ایگر» خواب خود را تا هشت صبح نمی‌کشیدند و پنج صبح، روز را آغاز می‌کردند، دقیقا به همین دلیل است: مهم ترین کارهای روز تا قبل از ساعت هشت انجام می‌شوند!

ممکن است بسیاری از شما با خود فکر ‌کنید که در شب بهترین کارایی را دارید اما تحقیقات نشان داده است که «مردم روز» به صورت قابل توجهی از «مردم شب» سرحال‌تر و فعال‌تر هستند.

حالا پنج فعالیت ضروری که برای احساس موفق‌بودن باید قبل از هشت صبح ....

 

 

 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطلب در پایین کلیک کنید.



ادامه مطلب

11sporto

ورزش یکی از راه هایی است که به شما کمک می کند تا بتوانید به سرعت وزن خودتان را کاهش دهید اما در کنار آن تغذیه نیز نقش اساسی را ایفا می کند. بسیاری از افرادی که نمی توانند از راه ورزش کردن خودشان را لاغر کنند معمولا در تغذیه مشکلاتی را دارند. در اینجا تعدادی از بدترین خوراکی ها برای زمان بعد از ورزش را برای شما آوردیم.

سبزیجات خام

سبزی و میوه همیشه در لیست بهترین خوراکی ها قرار داشته اند و محققان و پزشکان به خوردن آن ها توصیه می کنند. اما با این حال سبزی ها خوراکی های مناسبی برای بعد از ورزش نیستند چرا که نمی توانند به متابولیزم بدن کمک کنند و همچنین انرژی های از دست رفته بدن را بازیابی نمی کنند.

فست فودها

یکی از بدترین خوراکی های دنیا فست فود است. انواع روغن های فرآوری شده و .....

 

 

 

 

 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطلب در پایین کلیک کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 / 12 / 1393برچسب:ورزش,خوراکی های مضر پس از ورزش,, | 14:26 | نویسنده : علی اکبر |

13pizzaa

زمانی که “ماسون وارتمن” از کار خوبش در وال استریت استعفا داد تا به فروش پیتزاهای یک دلاری مشغول شود بسیاری فکر می کردند که او دیوانه شده است و قصد دارد دنیای خود را با این کار خراب کند اما وی فکر دیگری داشت. این جوان 27 ساله تصمیم گرفت تا به روشی بی نظیر برای آخرت خود یک زندگی خوب را بسازد. او در طول یک سال گذشته بیش از 8500 تیکه پیتزای رایگان به بی خانمان ها داده است تا از گرسنگی جانشان را از دست ندهند.

او که مغازه اش در یک منطقه فقیرنشین بنا شده است همیشه به بی خانمان ها پیتزای رایگان می داد تا اینکه روزی مردی درخواست کرد پول پیتزای اولین فقیری که از در وارد شود را بدهد و “ماسون” تصمیم گرفت تا به افتخار این مرد یادداشتی را روی دیوار بچسباند. این خبر در شهر پخش شد و هزاران نفر به این مغازه آمدند تا برای فقیران غذا بخرند. حالا دیوارهای این مغازه پر از نوشته های جالب شده است و روزانه 30 تا 40 بی خانمان می توانند از گرسنگی نجات پیدا کنند.



تاريخ : دو شنبه 2 / 12 / 1393برچسب:نیکوکارترین پیتزا فروش,نیکو کاری, | 14:15 | نویسنده : علی اکبر |

2bacteri

اگر شکم سالمی دارید این را مدیون باکتری ها هستید. با شکم اگر درست مدارا کنید، کل سیستم طبیعی بدن تان را شکوفا می کند. مشکل این جاست که غذاها و داروهای جدید روی سیستم گوارشی تأثیراتی می گذراند. در واقع مصرف بی رویه داروها و استفاده از خوردنی های فراوری شده ای که شکر زیادی در خود دارند، می تواند منجر به تضعیف این لشکر محافظت کننده (باکتری ها) از معده و روده های تان شود. بنابراین باید همیشه حواس تان به برقراری توازن و ثبات در شکم باشد تا از ابتلا به اسهال و بیماری های دیگر جلوگیری کنید. در ادامه با خواندنی ها همراه باشید تا ۷ خوردنی که برای باکتریهای مفید بدن شما مناسب ....

 

 

 

 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطلب در پایین کلیک کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 / 12 / 1393برچسب:۷ غذای باکتری پسند که باید بشناسید و بخورید,باکتری های مفید بدن,چه غذایی را بخوریم, | 14:10 | نویسنده : علی اکبر |
12 بهمن
چاپ

3stress

برای کاهش استرس و اضطراب راه های بسیار ساده ای وجود دارد که باور آنها آسان نیست. یکی از این راه های عجیب این است که شست خود را در دهان قرار داده، دهان خود را ببندید و تلاش کنید که هوا را به بیرون بدمید. دکتر آرون گاش(Aron Ghosh) از بیمارستان Spire شهر لیورپول، در خبرگزاری Daily Mail شرح می دهد که عصب عصب واگ یا واگوس (پنوموگاستریک) با استفاده از روش مذکور فعال می شود. این عصب طولانی ترین عصب مغزی است و دهمین عصب مغزی از ۱۲ جفت عصب مغز است که در بسیاری از فعالیتها از جمله بلعیدن غذا، صحبت کردن و بسیاری فعالیتهای دیگر نقش موثر دارد.

کلینیک Mayo توضیح میدهد که عصب واگوس می تواند نرخ ضربان قلب ، فشار خون یا هردو آنها را به طور همزمان کاهش دهد و حتی در موارد خاص، اختلال محدود روانی (که خود اشکال متفاوتی از افسردگی تا شیدایی را شامل می شود) را بهبود دهد.

منابع مختلفی به این تکنیک کاهش استرس اشاره کرده اند اما در برخی موارد برداشت اشتباهی از این روش شده است. در این موارد این روش را به اشتباه فوت کردن به سمت انگشت شست توصیف نموده اند. راه درست این است که انگشت شست را در دهان قرار داده با لب دور آن را کاملا بپوشانید و پس از آن هوا را به بیرون به آرامی بدمید، توجه داشته باشید که لزومی به شدت زیاد در این کار نیست چرا که ممکن است شدت زیاد دمیدن هوا به گوش شما آسیب وارد نماید



تاريخ : دو شنبه 2 / 12 / 1393برچسب:استرس,کاهش استرس,تکنیک های کاهش استرس,راه های کاهش استرس, | 14:7 | نویسنده : علی اکبر |
10eti

“کوین” جوان 27 ساله ای است که عجیب ترین اعتیاد دنیا را دارد و از آن بسیار لذت می برد در حالی که شاید اکثر انسان های زمین اگر یه روز جای او باشند دیوانه می شوند چرا که انجام بسیاری از کارهای زندگی سخت می شود.

این جوان اهل شیکاگو به گچ گرفتن اندام های بدنش اعتیاد پیدا کرده است و بدون آنکه استخوانی از بدنش شکسته باشد دوست دارد آن را گچ بگیرد. این اعتیاد برای مدت 21 سال است که همراه اوست و راهی برای خلاصی از آن پیدا نکرده است.

این مرد از ابتدای اعتیادش تا به حال بیش از 50 هزاردلار خرج خرید آتل های گچی یا گچ گرفتن بدنش به روش سنتی کرده است. در حالی که وی می داند این کار بسیار احمقانه و عجیب است اما بازهم اسرار دارد آن را انجام دهد.

این جوان می گوید:” من کاملا سالم هستم و بدنم حتی یک خراش هم ندارد اما وقتی در یک آتل قرار میگیرم یا عضوی از بدنم در گچ باشد احساس راحتی بیشتری می کنم و حس خوبی در رگ های من جاری می شود. “

وی در ادامه افزود:” در سن 6 یا 7 سالگی بودم که این اعتیاد شروع شد و آن زمان به دنبال این بودم تا دستمال های دستشویی را بدزدم و سپس خیسشان کرده و روی بدنم بگذارم تا احساس بهتری داشته باشم. این روزها به دنبال راهی برای از بین بردن این اعتیاد هستم اما هنوز نتوانسته اینکار را انجام دهم.”



تاريخ : دو شنبه 2 / 12 / 1393برچسب:آتل گچی,عجیب ترین اعتیاد دنیا, | 14:5 | نویسنده : علی اکبر |

9fruit

سبزیجات بخش جدایی ناپذیر از یک رژیم غذایی سالم هستند با این حال اکثریت این مسئله را رعایت نمی‌کنند، با وجود این پزشکان و متخصصان همیشه خوردن 5 میوه و سبزیجات روزانه را توصیه کرده‌اند.

چرا سبزیجات بخوریم؟

سبزیجات باعث تنوع و تعادل در رژیم غذایی و غنی از ویتامین‌ها هستند، به غیر از خواصی که دارند انواع سبزیجات را می‌توان در وعده‌های غذایی مختلف مصرف کرد و حتی هر کدام به نحوی می‌توانند برای ....

 

 

 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطلب در پایین کلیک کنید.



ادامه مطلب

6bar01

تا به حال حتما با گیاه هایی روبرو شده اید که دست زدن به آن ها می تواند دردی را در بدن شما ایجاد کند. یک نمونه این گیاهان گزنه است اما این بار به سراغ گیاهی خواهیم رفت که می تواند به راحتی شما را از پا در بیاورد.

“جیمپی جیمپی” نام گیاهی است که بیشتر در شمال استرالیا می روید و به عنوان یکی از خطرناک ترین و سمی ترین گیاهان دنیا نیز شناخته می شود. این گیاه می تواند راحت حیوانات و گاهی انسان ها را از پا در بیاورد.

6bar02

با دست زدن به این گیاه خطرناک درد عجیبی در بدن پیچیده می شود و سپس اندام ها از کار می افتند تا فرد بمیرد. اگر خوش شانس باشید و از مرگ نجات پیدا کنید باز هم این درد تا آخر عمر همراه شما خواهد بود و زندگی را سخت می کند.

افرادی که برای تحقیق روی این گیاه کار می کنند همیشه از لباس های بسیار ضخیم به همراه کلاه های مخصوص استفاده می کنند. گاهی اوقات گرد های این گیاه در هوا هم می تواند قربانی بگیرد.



تاريخ : دو شنبه 2 / 12 / 1393برچسب:گیاهان عجیب,خطرناک ترین گیاه دنیا,گیاهان سمی, | 13:55 | نویسنده : علی اکبر |

گاهی اوقات ایمیل شما از آدرس هایی نا معتبر و حتی معتبر ایمیل های زیادی دریافت میکند که ناخوشایند است. گاهی اوقات هم میخواهید که یک شخص خاص امکان ارسال ایمیل به شما را نداشته باشد. در هردوصورت برای بلوکه کردن هر آدرس ایمیلی میتوانید مراحل زیر را پیروی کنید.

۱-      وارد یاهو میل خود بشوید.

۲-      در بالای صفحه سمت راست روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید و سپس از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب نمایید.

۳-      از میان گزینه های موجود در لیست سمت چپ صفحه گزینه Blocked Addresses  را انتخاب کنید.

۴-      در پنجره باز شده در باکس کنار Add an address آدرس ایمیل مزاحم مورد نظر را وارد نمایید. توجه داشته باشید که تا حداکثر ۵۰۰ آدرس ایمیل را میتوانید بلوکه کنید تا هیچکدام از ایمیلهای ارسالی از آدرسهای موجود در لیست وارد Inbox شما نشود.

۵-      پس از وارد کردن آدرس باید بر روی گزینه Add بزنید.

block 300x207 چگونه در یاهو میل ایمیل آدرس های مزاحم را فیلتر کنیم؟

Block email address

۶-      برای حذف کردن یک آدرس از این لیست هم باید ابتدا از لیست آن آدرس را انتخاب کرده و سپس روی Remove بزنید.



8wifi

 

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه بدانیم که آیا کسی از اینترنت wifi ما استفاده می کند یا نه؟

کاربران اینترنت wifi روز به روز به تعدادشان افزوده می شود، از استفاده عمومی (خانه) گرفته تا کارهای تجاری، بانک ها و … از این رو اگر شما یک رمز عبور قوی برای خود انتخاب نکنید خطر بیرون همیشه در کمین خواهد بود.
در ادامه چندین تکنیک برای شناسایی سارق wifi وجود دارد که به آن می پردازیم :
راحت ترین و ساده ترین روش نگاه کردن به چراغ Router می باشد، به طور مثال شما کامپیوتر خود را در حالت Hibernate گذاشته اید و هیچ گونه ارتباط اینترنتی ندارید، با یک نگاه به Router می بینید که چراغ Internet دارد چشمک می زند، این یکی از نشانه های سرقت از wifi می باشد.
روش بهتر این است که به Router خود وصل شوید.

 

 

 

 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطلب در پایین کلیک کنید



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 / 11 / 1393برچسب:دزدی wifi,دزدی اینترنتی,نحوه اتصال به روتر, | 17:3 | نویسنده : علی اکبر |

۸ باور اشتباه درباره بی‌خوابی‌های شبانه

تاریکی همه جا را فرا می‌گیرد. صدای عقربه‌ها در مغزتان رژه می‌رود. از این دنده به آن دنده می‌شوید. اما خواب به چشم‌تان نمی‌آید. این یعنی همان «اینسومنیا» یا بی‌خوابی که گریبان بسیاری را می‌گیرد.

درباره این مشکل و برای مقابله با آن حرف و حدیث‌های زیادی مطرح است. در این مطلب می‌خواهیم هشت باور رایج و اشتباه را درباره بی‌خوابی‌های شبانه بررسی کنیم.

بی‌خوابی مشکلی روحی ـ روانی است

درست است که اضطراب و افسردگی دربیشتر موارد دلیل اصلی اینسومنیا یا بی‌خوابی محسوب می‌شود، اما باید بدانید عوامل دیگری نیز در بروز این مشکل دخالت دارد. در برخی موارد عواملی مانند مشکلات تنفسی، محیط اطراف یا حتی نوع بهداشت زندگی نیز در بروز بی‌خوابی بی‌تاثیر نیست.

به عقیده متخصصان، مصرف برخی از داروها مانند کورتون‌ها نیز باعث بیدار ماندن‌های شبانه می‌شود. در اصطلاح پزشکی به این نوع بی‌خوابی، بی‌خوابی اولیه (Primary insomnia) می‌گویند.

افرادی که دچار....

 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 / 11 / 1393برچسب:بی خوابی,درمان بی خوابی,خواب,باورهای غلط در مورد بی خوابی, | 16:58 | نویسنده : علی اکبر |

برای یافتن پاسخ سؤال بالا، باید به مطالب ذیل توجه کنید:
1- بايد دانست اسباب و علل پديده ها ، منحصر به اسباب عادي و محسوس نيست و خداوند در جهان هستي براي بعضي پديده ها چندين علت قرار داده است به طوريكه بعضي از اين اسباب داراي اثرات خاصي بر روي اشياء هستند .
بنابرآنچه گفته شد معلوم مي شود كه چشم زخم مي تواند يكي از علل و عوامل پاره اي حوادث ناگوار باشد –چنانكه در روايات به ان اشاره شده است _ همان طور كه هزاران عامل ديگر نيز مي توانند علت حوادث ناگوار باشند مثل برف ، باران ، سيل ، زلزله ، رعد و برق ، طوفان ، بي احتياطي ، خشم ، بدگماني ، حسادت ، غيبت ، دروغ ، ناسزاگويي، اعتماد بدون تحقيق ، بي اعتمادي بدون دليل ، و صدها و هزاران عامل ديگر كه هر كدام مي توانند موجب بروز حادثه اي بد و ناگوار براي ما يا ديگران باشند ؛ بنابراين چشم زخم هم علتي است مثل بقيه علل و تفاوت خاصي با ديگر علل طبيعي يا غير طبيعي( ماوراء الطبيعي ) ندارد .
بنابراين همان طور كه وجود ارتباط علي و معلولي در بسياري از...

 

 

 

 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 / 11 / 1393برچسب:آيا تخم مرغ شكستن و اسفند دود كردن براي رد نظر صحت و سند دارد؟, | 9:30 | نویسنده : علی اکبر |
   

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اورانیوم غنی شده باید از ایران خارج شود!

 وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت: وجود ۶ تا ۹ هزار سانتریفیوژ، حق غنی‌سازی اورانیوم و تاسیسات زیر زمینی در ایران را نمی‌توانیم قبول کنیم. به گزارش فارس، وزیرخارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی اظهار داشت: تنها حذف کامل چرخه هسته‌ای ایران برای تل آویو قابل قبول است. آویگدور لیبرمن طی گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری روسی «تاس» در این‌باره گفت: تمام تجهیزات تولید اورانیوم غنی شده  و برنامه‌های موشکی ایران همگی باید برچیده شوند و تمامی 5/4 درصد اورانیوم غنی شده ایران نیز باید از این کشور خارج شود.لیبرمن در ادامه مصاحبه خود گفت: تنها معیاری که برای ما قابل قبول است، مدل بکار گرفته شده در سوریه می‌باشد که مورد توافق روسیه و آمریکا در زمینه اطمینان بخشی در زمینه حذف کامل سلاح‌های شیمیایی این کشور بود.

وزیر خارجه صهیونیستها اظهار داشت: این طرح شامل اصول اساسی بوده و در ابتدا تمامی زیر ساخت‌های موجود باید حذف می‌شده و سپس تمام توان بالقوه شیمیایی سوریه نیز باید نابود می‌شدند و سپس تمامی مواد شیمیایی موجود این کشور به خارج انتقال می یافتند. ما برای ایران نیز چنین موردی را انتظار داریم. لیبرمن سپس گفت: تمامی تجهیزات تولید اورانیوم غنی شده  و برنامه‌های موشکی ایران باید از بین برده شوند و اورانیوم غنی شده  ایران نیز به خارج از کشور انتقال یابند که در این میان روسیه یا آمریکا فرقی ندارد. این طرح تنها مورد قبول برای ماست.

 

(منبع : www.kanoonesalami.lxb.ir)



اعتدال در پوشش: 

اسلام برای ابعاد مختلف وجودی انسان دستورالعمل و برنامه دارد.

هیچ موضوع کوچک و بزرگی نیست، مگر اینکه در اسلام حکمی معین و روشن داشته باشد و در کتاب خدا و سنت به تمام نیازمندی های بشر تا روز قیامت توجه شده است. بر اساس این دیدگاه کلّی و جامع، لباس نیز در فرهنگ دینی، در مسیر هدایت و کمک انسان به سوی هدف اصلی مطرح است. اگر کسی به لباس، به عنوان هدف و ارزش مطلق بنگرد وشخصیّت خود را در گرو نوع لباسی که می‌پوشد، مشاهده و ارزیابی کند، از هدف اصلی که ....



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 21 / 11 / 1393برچسب:پوشش اسلام,اسلام چه نوع پوششی را توصیه می کند؟,لباس اسلامی,پوشش اسلامی, | 17:23 | نویسنده : علی اکبر |
دلیل هجرت  آیت ا... نجفی مرعشی به قم:

مرحوم آیت ا... سیّد محمود مرعشى نجفى، پدر آیت ا... العظمی سید شهاب‌الدین مرعشى نجفی (ره) بسیار علاقه‌‌مند بود که محل قبر شریف حضرت فاطمه زهرا(س) را به دست آورد.

ختم مجرّبى انتخاب کرد و چهل شب به آن پرداخت. شب چهلم پس از به پایان رساندن ختم و توسّل بسیار، استراحت کرد. در عالم رؤیا به محضر مقدّس حضرت امام صادق(ع) مشرّف شد.

امام به ایشان فرمودند: «عَلَیْکَ بِکَرِیمَه اَهْل ِ الْبَیت» یعنى به دامان کریمه اهل بیت چنگ بزن.

ایشان به گمان اینکه منظور امام، حضرت فاطمه زهرا(س) است، عرض کرد: قربانت گردم، من این ختم قرآن را براى دانستن محل دقیق قبر شریف آن حضرت گرفتم تا بهتر به زیارتش مشرّف شوم.

امام فرمود: منظور من، قبر شریف حضرت معصومه(س) در قم است و به دلیل مصالحى خداوند مى‌خواهد محل قبر شریف حضرت فاطمه زهرا(س) پنهان بماند، از این رو قبر حضرت معصومه(س) را تجلّیگاه قبر شریف حضرت فاطمه زهرا(س) قرار داده است. اگر قرار بود قبر آن حضرت ظاهر باشد و جلال و جبروتى براى آن مقدّر بود، خداوند همان جلال و جبروت را به قبر مطهّر حضرت معصومه(س) داده است.

مرحوم آیت ا... مرعشى نجفى هنگامى که از خواب برخاست، تصمیم گرفت و  بى‌درنگ همراه خانواده‌اش نجف اشرف را به قصد زیارت کریمه اهل‌بیت(س) در قم ترک کرد.بنابراین، این لقب کریمه نیز از لسان معصوم (ع) برای ایشان بیان شده است آنهم در عالم رویا؛

امام صادق(ع) حتی پیش از ولادت امام کاظم(ع)،فرموده اند:« پاره ای  از وجود من در قم دفن می شود و کسی که مدفن او را زیارت کند به مقامات بالا نزدیک خواهد شد».

 


تاريخ : شنبه 21 / 11 / 1393برچسب:چرا حضرت فاطمه معصومه (س) به کریمه اهل بیت (ع) شهرت دارند؟,حضرت فاطمه(س), | 17:19 | نویسنده : علی اکبر |

با حضور امیر سرتیپ حاتمی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، هواپیمای جدید جت جنگنده و آموزشی پیشرفته با نام صاعقه 2 ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ، طی مراسمی رونمایی و به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد 

با حضور امیر سرتیپ حاتمی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، هواپیمای جدید جت جنگنده و آموزشی پیشرفته با نام صاعقه 2 ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ، طی مراسمی رونمایی و به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد .

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع ....

 

 

 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 20 / 11 / 1393برچسب:جدیدترین جنگنده ایرانی,صاعقه2,صنعت هوایی ایران, | 18:20 | نویسنده : علی اکبر |

نانوفناوری در آینده نزدیک یک بازار 1000 میلیارد دلاری در جهان خواهد داشت. جمهوری اسلامی ایران تا کنون رتبه مناسبی از نظر دانش نانو به دست آورده است.

یک نگاه مقایسه‌ای به نتایج و کارکردهای انقلاب اسلامی در صحنه عمل نسبت به دوره قبل از انقلاب و کشورهای همطراز، از یک طرف گویای تغییرات بزرگ و غیرقابل انکار و خیره کننده ناشی از انقلاب در 34 گذشته و از طرف دیگر ترسیم کننده یک دورنمای ایده‌ا

ل و آرمانی برای آینده است و این همه در شرایطی به دست آمده است که دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنان همواره در تلاش بوده و از هر اهرمی برای تحت فشار گذاردن کشور و ناکام گذاشتن طرح‌ها و برنامه‌های آن بهره گرفته‌اند.

دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکنون را می‌توان حداقل در چهار زمینه سیاسی، اقتصادی، علمی فناوری و نظامی بیان کرد:

 

 

 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 19 / 11 / 1393برچسب:پهباد آمریکایی,نتایج و دستاوردهای انقلاب اسلامی,آر کیو 170,پهباد آر کیو 170 امریکایی,rq170, | 18:32 | نویسنده : علی اکبر |

 

 

 

برای نمایش کامل تصاویر روی ادامه مطلب کلیک کنید. 



ادامه مطلب

 

 

آپاندیس به چه دردی می خورد؟

در حالی که بسیاری از پزشکان نظر بر آن دارند که عمل جراحی آپاندیس، ساده ترین و بی ضررترین عمل است و عارضه و مشکلی بعد از برداشتن آپاندیس برای سلامتی فرد پیش نمی آید، اما برخی دیگر از پزشکان و محققان باور دارند که آپاندیس نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن بر عهده دارد.

اما نتیجه نهایی این بحث ها به کجا رسید؟

محققان دانشگاه علوم پزشکی ایالت متحده امریکا اظهار می دارند

 

 

 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطلب در پایین کلیک کنید



ادامه مطلب

 

jetman-01

شاید شما هم فیلم مرد آهنی و یا فیلم بی‌باک (Daredevil) را تماشا کرده‌اید که انسان در آن به وسیله یک گجت که بر پشت خود می‌بست می‌توانست به راحتی و با سرعت بالا در آسمان پرواز کند اکنون گویا این رویا به حقیقت می‌پیوندد.

به گزارش پایگاه اینترنتی “Dvice” یک شرکت آلمانی به نام “Spelco” می‌دهد که یک شرکت معتبر در ساخت وسایل پروازی است، موفق به ساخت گجتی شده است که توانایی پرواز را به انسان می‌دهد و این گونه رویای ان روزهای انسان را به واقعیت تبدیل می‌کند.

این گجت که نام «جت‌من» را بر آن نهاده‌اند در آن هیچ گونه موتوری به کار نرفته و در حقیقت یک گلایدر کوچک است که شما می‌توانید با آن در ارتفاع 10 کیلومتری از هواپیما پریده و با سرعت 90 کیلومتر در ساعت در آسمان به چپ و راست حرکت کرده و مسافتی در حدود 50 کیلومتر را با آن طی کنید و در نهایت با بازشدن چتر نجات به آرامی در سطح زمین فرود آیید.

یکی از نکات قابل توجه اینکه جت‌من رادار گریز بوده و رادارهای نظامی قادر به تشخیص آن نیستند و شرکت سازنده آن اعلام کرده است که به دنبال ساخت مدل توسعه‌یافته‌تری از این وسیله است که دیگر نیازی به چتر نجات نداشته باشد.

شاید شما هم برای داشتن یکی از اینها در حال نقشه ریختن هستید اما باید بگوییم که این جت‌من همین الان هم دارای مشتریان فراوانی است و صف طولانی برای تهیه آن وجود دارد.



تاريخ : چهار شنبه 22 / 10 / 1393برچسب:پرواز,انسان پرواز میکند,بالاخره انسان پروزا کرد,, | 12:10 | نویسنده : علی اکبر |

مار پیتون بزرگی در جنگلهای استرالیا، کانگورویی را در ۴۰ دقیقه بلعید.  "پل اونیل" محافظ پارک جنگلی "نیتمیلوک" در شمال استرالیا با شنیدن سر و صدای پرندگان متوجه صحنه عجیبی شد که در آن پیتون بزرگی در حال بلعیدن کانگورو بود.

پیتون بزرگ که بین دو و نیم تا سه متر طول داشت ۴۰ دقیقه طول کشید تا شکار خود را ببلعد و این فرصت کافی در اختیار جنگلبان استرالیایی گذاشت تا از ضیافت پیتون فیلمبرداری کند. به گفته پل اونیل بلعیدن کانگورو برای پیتون بزرگ کار ساده ای نبود، اما با خوردن این طعمه دست کم برای دو تا سه ماه نیازی به غذا نخواهد داشت.

 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطل کلیک کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 22 / 10 / 1393برچسب:خورده شدن کانگورو توسط مار پیتون,مار,غذا خوردن مار,کانگورو,تصاویری از مار, | 12:3 | نویسنده : علی اکبر |

هفت چیز1 وضو را باطل می کند:

اول: بول  دوم: غائط  سوم: باد معده و روده که از مخرج غائط خارج می شود چهارم: خوابی که به واسطه آن چشم نبیند و گوش نشنود، ولی اگر چشم نبیند و گوش بشنود وضو باطل نمی شود  پنجم: چیزهایی که عقل را از بین می برد، مانند دیوانگی و مستی و بیهوشی . ششم: استحاضه زنان که بعداً گفته می شود . هفتم: کاری که برای آن باید غسل کرد مانند جنابت .
 
1- مکارم: هشت چیز...
 
2- بهجت: و در حکم بول است رطوبتی که انسان نداند بول است یا نه، اگر قبل از استبراء کردن از او خارج شود...
سیستانی: و در حکم بول است ظاهراً بلل مشتبهی که از انسان بعد از بول و قبل از استبراء خارج می شود...
 
3- وحید: اول و دوم : بول و غائط ،خارج از موضع طبیعی یا از غیر موضع طبیعی با اعتیاد، و همچنین خارج از غیر موضع طبیعی بدون اعتیاد بنابراحتیاط واجب. و رطوبت مشتبه به بول قبل از استبراء از بول، حکم بول را دارد...
 
4- بهجت: و یا از غیر مخرج، اگر این عنوان بر آن صدق نماید...
وحید: سوم: باد روده که از مخرج طبیعی غائط خارج می شود، و از غیر آن به تفصیلی که در غائط گذشت در صورتی که برآن یکی از دو اسم مخصوص گفته شود...
مکارم: سوم: بادی که از مخرج غائط خارج شد...
 
5- مکارم: خوابی که بر عقل غلبه کند و بواسطه آن...
 
6- بهجت: و همچنین است اگر گوش هم نشنود ولی نخوابیده باشد، مثل اینکه به ادامه فکر سابق مشغول باشد...
وحید: چهارم: خواب؛ و وقتی محقّق می شود که گوش نشنود...
 
7- مکارم: بنا براحتیاط واجب...
 
8- گلپایگانی، صافی: و حیض و نفاس. و حکم مس میّت در جای خود گفته می شود.
زنجانی: و حیض ؛ ولی با مسّ میت بنابر احتیاط  وضو باطل می شود.
سبحانی: [و] حیض، نفاس و مسّ میّت.
فاضل: و ثبوت این حکم در مثل مسّ میت مبنی بر احتیاط است.
مظاهری: و مسّ میّت.
مکارم: [و] هشتم: مسّ میّت انسان .
خوئی، سیستانی، وحید: هفتم: جنابت (خوئی، سیستانی:  بلکه بنابر احتیاط مستحبّ هر کاری که برای آن باید غسل کرد).
بهجت: هفتم: جنابت و بنابر احوط مسّ میت، اگر غسل برای آن کافی نبوده و نیاز به وضو نیز داشته باشد


تاريخ : چهار شنبه 22 / 10 / 1393برچسب:مبطلات وضو,چیزهایی که وضو را باطل میکند,, | 11:45 | نویسنده : علی اکبر |
پرسش
چه چیز هایی نماز را باطل می کند؟
پاسخ اجمالی

دوازده چیز نماز را باطل مى‌کند که آنها را مبطلات نماز مى‌گویند.

 

1. از بین رفتن یکى از شروط در بین نماز.

 

2. بروز چیزهایى در بین نماز که وضو یا غسل را باطل مى‌کند.

 

3. روى هم گذاشتن دست‌ها در بین نماز.

 

4. گفتن «آمین» بعد از سوره حمد.

 

5. انحراف از قبله در بین نماز.

 

6. گفتن کلمه‌اى در بین نماز.

 

7. خنده با صدا و ترجیع و مانند آن.

 

8. گریه عمدى و با صدا براى امور دنیا.

 

9. انجام کارى که حالت نماز را به‌هم مى‌زند.

 

10. خوردن و آشامیدن.

 

11. شک در رکعت‌هاى نماز دو و سه رکعتى یا شک در دو رکعت اول نمازهاى چهار رکعتى.

 

12. کاستن و افزودن رکنى از نماز و نیز به صورت عمد از غیر رکن.



تاريخ : چهار شنبه 22 / 10 / 1393برچسب:چه چیزهایی نماز را باطل میکند؟,مبطلات نماز, | 11:41 | نویسنده : علی اکبر |
 
 
  
 
   
 
 
 
 
برای نمایش تصاویر کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 22 / 10 / 1393برچسب:میوه,تصاویری از میوه آرایی, سفره آرایی,, | 11:8 | نویسنده : علی اکبر |

خداوند در قرآن کریم، چگونه انبیا را خطاب قرار می دهد. با چه لفظی و خطابی از آنها یاد می کند. شخصیت حضرت رسول (ص) را به عنوان ختمی مرتبت و خاتم النبیین، بالاتر از همه رسولان الهی می دانیم که شاید این شبهه را در نزد غیر مسلمانان به وجود آورد که ما از روی مهر بیش از حد یا حتی به یک معنا تعصب، این سخن را بر زبان می آوریم. در اینجا باید نگاه کنیم خداوند در قرآن کریم، چگونه انبیا را خطاب قرار می دهد. با چه لفظی و خطابی از آنها یاد می کند. خدا خطاب به حضرت موسی می فرماید: (یا موسی انی انا ا... رب العالمین) شما می دانید که حضرت موسی (ع)، پیامبر اولوالعزم و برگزیده خداست، صاحب شریعت و کتاب آسمانی است. امت مفصلی داشته است. یا وقتی قرآن به حضرت داود (ع) می رسد، می فرماید: (یاداود انا جعلناک خلیفه فی الارض )یا درباره حضرت یحیی (ع) می فرماید: (یا یحیی خذ الکتاب بالقوه )اما شما در هیچ کجای قرآن نمی بینید، خداوند خطاب به حضرت پیامبر (ص) بفرماید: یا محمد! خطاب خداوند در قرآن به نبی اکرم، همواره با بالاترین وجه از احترام صورت می گیرد: یا ایها الرسول، یا ایها النبی، یا ایها المزمل، یا ایها المدثر. حتی شما می بینید گاهی خداوند به جان پیامبر قسم می خورد. از طرف دیگر...

 

 

 

 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطلب در پایین کلیک کنید



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 22 / 10 / 1393برچسب:پیامبراکرم, قرآن,جلوه های احترام به پیامبر اکرم (ص) در قرآن,پیامبر در قرآن, | 9:59 | نویسنده : علی اکبر |


در روايتي از اباصلت آمده است: «مأمون، امام رضا (ع) را فراخواند و آن حضرت را مجبور كرد از انگور بخورد. آن حضرت به واسطه آن انگور مسموم شد.»
درباره نحوه شهادت امام رضا (ع)، بيشتر عالمان شيعه و همچنين تعداد زيادي از علماي اهل سنت، قائل هستند كه آن حضرت مسموم و شهيد شده است. البته درباره عامل شهادت امام هشتم، اختلاف‌نظرهايي وجود دارد؛ اما قول مشهور اين است كه آن حضرت، توسط «مأمون» خليفه عباسي مسموم و به شهادت رسيد.
برخي از علماي اهل سنت بر اين نظرند كه مأمون، امام رضا (ع) را مسموم نكرده است و براي اين گفته خود دلائلي هم ذكر مي‌كنند. از جمله آن دلائل اين است كه مأمون دختر خود را به همسري امام جواد (ع) درآورد. مأمون به برتري امام رضا (ع) در برابر علما استدلال مي‌كرد. بعد از درگذشت امام رضا (ع) مأمون بسيار ناراحت و غمگين بود و...

 

 

 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 29 / 9 / 1393برچسب:شهادت امام رضا(ع),امام هشتم,ضامن آهو,علی بن موسی الرضا, | 16:38 | نویسنده : علی اکبر |
نحوه شهادت امام حسن علیه السلام
امام حسن علیه السلام روز پنجشنبه  هفتم صفر، و به قولی بیست و هشتم و به قول دیگر در آخر ماه صفر سال 49ه.ق در سن 47 سالگی بر اثر زهری که به او خوراندندبه شهادت رسید، و در قبرستان بقیع (واقع در مدینه) به خاک سپرده شد.
 
مسموم شدن امام حسن علیه السلام توسط جعده
 
شیخ کلینی «ره » از ابوبکر حضرمی نقل می کند که گفت «جعده » دختر اشعث بن قیس کندی امام حسن علیه السلام را با زهر مسموم کرد. و نیز یکی از کنیزان آن حضرت را زهر داد و مسموم نمود، زهر را برگردانید،ولی آن زهر در درون جان امام حسن علیه السلام جای گرفت ومجروح کرد و آن حضرت بر اثر آن، شهید شد».
 
مؤلف گوید: جعد دختر اشعث بن قیس بود، مادر او«ام فروه » خواهر ابوبکر بود (بنابراین جعده دختر عمه عایشه بوده است!!).
 
اجرای وصیت، توسط امام حسین علیه السلام و جریان آشوب بنی امیه
 
هنگامی که امام حسن علیه السلام به شهادت رسید، امام حسین علیه السلام او را غسل داد و کفن کرد و جنازه او را درمیان تابوت گذارد و به محلی که رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم درآنجا بر جنازه ها نماز می خواند، حرکت داد، و نماز برجنازه خواند.
 


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 29 / 9 / 1393برچسب:نحوه شهادت امام حسن(ع),امام حسن(ع),امام دوم شیعیان, | 16:35 | نویسنده : علی اکبر |
تاريخ : دو شنبه 29 / 9 / 1393برچسب:وفات پیامبر اکرم,حضرت محمد(ص),رسول الله, | 16:29 | نویسنده : علی اکبر |

انرژي هسته اي

 

استفاده اصلي از انرژي هسته‌اي، توليد انرژي الكتريسته است. اين راهي ساده و كارآمد براي جوشاندن آب و ايجاد بخار براي راه‌اندازي توربين‌هاي مولد است. بدون راكتورهاي موجود در نيروگاه‌هاي هسته‌اي، اين نيروگاه‌ها شبيه ديگر نيروگاه‌ها زغال‌سنگي و سوختي مي‌شود. انرژي هسته‌اي بهترين كاربرد براي توليد مقياس متوسط يا بزرگي از انرژي الكتريكي به‌طور مداوم است. سوخت اينگونه ايستگاه‌ها را اوانيوم تشكيل مي‌دهد.
چرخه سوخت هسته‌اي تعدادي عمليات صنعتي است كه توليد الكتريسته را با اورانيوم در راكتورهاي هسته‌اي ممكن مي‌كند.
اورانيوم عنصري نسبتاً معمولي و عادي است كه در تمام دنيا يافت مي‌شود. اين عنصر به‌صورت معدني در بعضي از كشورها وجود دارد كه حتماً بايد قبل از مصرف به صورت سوخت در راكتورهاي هسته‌اي، فرآوري شود.
الكتريسته با استفاده از گرماي توليد شده در راكتورهاي هسته‌اي و با ايجاد بخار براي به‌كار انداختن توربين‌هايي كه به مولد متصل‌اند توليد مي‌شود.
سوختي كه از راكتور خارج شده، بعداز اين كه به پايان عمر مفيد خود رسيد مي‌تواند به عنوان سوختي جديد استفاده شود.

 

 

 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب


شايد بتوان گفت كه هيچ كاربر اينترنتي نيست كه تاكنون هنگام مراجعه به سايت‌هاي مختلف با عبارت «مشترك گرامي! دسترسي به اين سايت امكان‌پذير نمي‌باشد» مواجه نشده باشد. البته اين هشدار از نوروز سال 89 جاي خود را به صفحه پيوندها داد و معرفي سايت‌هاي مفيد جايگزين اين عبارت شد اما گذشته از لزوم فيلترينگ يا همان پالايش برخي از سايت‌ها به دلايل مختلف با اين حال موضوع فيلتر شدن اشتباهي سايت‌ها يكي از موضوعات مطرح در فضاي مجازي است.

به گزارش ايسنا، نفوذ دنياي مجازي به زندگي افراد و گسترش استفاده از اينترنت در سالهاي گذشته، زمينه‌اي ايجاد كرد كه طيف وسيعي از اطلاعات بدون محدوديت و فراتر از مرزهاي جغرافيايي در سراسر دنيا در دسترس كاربران دنياي مجازي قرار گيرد و در سطحي گسترده به يک رسانه ارتباطي و اطلاعاتي تبديل شود. اكنون به واسطه سهولت انتشار مطالب و اطلاعات در اينترنت و همچنين راحتي دستيابي به انواع مختلف داده ها در وب اعم از متن، صوت و تصوير و داده‌هاي گرافيکي متنوع، گاه شاهديم اطلاعات حاوي مطالب مخرب و زيانبار نيز در فضاي وب منتشر مي‌شود و همين موضوع زمينه سوءاستفاده‌هاي مختلف را فراهم مي آورد.

چرا فيلتر؟

 

 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب

اربعین در لغت به معنای چهلم است.

بیستم صفر ۶۱ هجری قمری، اربعین چهلمین روز) کشته شدن حسین بن علی فرزند علی بن ابی طالب و فاطمه زهرا، امام سوم شیعیان و طبق نظر شیخ مفید [۱] و شیخ طوسی[۲]، زمان بازگشت اهل حرم حضرت از شام (دمشق) به مدینه است. همچنین بنا بر نقل ایشان، جابر بن عبدالله انصاری صحابی برجسته محمد به عنوان نخستین زائر حسین بن علی، یا لااقل از نخستین زائران او، در این روز وارد کربلا شده و زیارت اربعین را بجا آورده است. ابراهیم آیتی نیز می‌نویسد: «جابر بن عبدالله انصاری ... بیستم ماه صفر، درست چهل روز بعد از شهادت امام وارد کربلا شد و سنت زیارت اربعین امام به دست او تأسیس گردید».[۳] بر این اساس «از همان آغاز که تاریخش معلوم نیست، شیعیان به حرمت آن، زیارت اربعین می‌خوانده‌اند.»[۴]زیارت اربعین تنها درباره حسین بن علی وارد شده و هیچ پیشینه اى را نمی‏ توان برای اربعین و اعمال مربوط به این روز تا پیش از حادثه عاشورا تصدیق کرد و این ویژگی و امتیاز، تنها براى حسین بن علی دانسته شده است.[۵] البته در باب علت اهمیت این روز نزد عرف شیعیان، این نکته نیز قابل توجه است که هرچند روایانی بر اهمیت و زیارت اربعین وارد شده است، لکن نمی‏توان این احتمال را انکار کرد که برخی گزارش‏های تاریخی مبنی بر حضور اهل بیت امام و بازماندگان کشته‌شدگان کربلا در کربلا در اربعین[۶] از عوامل توجه خاص ایشان به اربعین باشد.

 

 

 

 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 17 / 9 / 1393برچسب:اربعین,پیاده روی اربعین حسینی,زیارت اربعین,سوگواری محرم,کربلا,عاشورا, | 11:33 | نویسنده : علی اکبر |

 

اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

مقام روز پدر, مقام پدر,  روز پدر

مقام پدر

 

وقضي ربك الا تعبدو الا اياه و بالوالدين احسانا

 

و امر كرد پروردگارتو كه بندگي مكنيد مگرخدا را ونسبت به پدرومادرنيكي و مهرباني كنيد(سوره اسراء-ايه۲۳)

 

درباره دو موجود گران بها و اشاره به مقام والاي آنها يعني پدر ومادر همين بس كه در قرآن بعد از توحيد ويگانگي ذات بي مثالش اشاره به توجه به پدر ومادر نموده است.

 

سفارش پروردگاربه موسي”ع″:

خداوند به موسي “ع″ وحي نمود كه همانا كسي كه به پدر ومادر نيكي كند و مرا ترك كند اسم وي را نيكوكارمي نويسم. وكسي كه مرا نيكي كند وپدرومادرش راواگذارد وي را عاق مي نويسم.

 

عاقبت بي احترامي به والدين:

رسول اكرم “ص” فرمود: موسي “ع″ به درگاه پروردگار عرض كرد:خداياآن رفيق من كه در راه تو به شهادت رسيد حالش چگونه است ؟خطاب رسيد :اي موسي او در جهنم است.

 

عرض كرد: پروردگارا،مگرشهدا را وعده بهشت نداده اي؟

 

فرمود:چرا.ولي او اصرار داشت به آزردن پدر ومادر، ومن عمل كسي را كه ستم به پدر ومادر را روا دارد قبول نمي كنم.

 



ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد